On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

torsdag, augusti 02, 2007

Hasse trivs i Kalifornien


Det har ar Hasse. Hasse Haj. Han trivs i Kalifornien. Dels ar han mer exponerad (eftersom varje dag ar t-shirtdag) vilket ger honom mer kommentarer och dels har han riktiga kompisar i Stilla havet. Men man kan ocksa tro att han ar en lokal hocke-supporter. Inom idrottens varld associeras hajar med det lokala NHL-laget San José Sharks. Det skulle inte forvana mig om manga av dem som gett mig positiva kommentarer tror att Hasse finns som en hyllning till dem.

Nagon har en gang pa Guggenheim-museet i New York forklarat for mig vilken haj-sort som Hasse tillhor. Jag lyssnade inte eftersom jag tog det hela som ett raggningsforsok och inte upprattholl konversationen. Det enda jag minns ar att Hasse ar en FARLIG haj. Snyggo har nyligen bestamt att det ar en Pepparkakshaj. Det kommer Hasse forhoppningsvis vara i nagra veckor till. Sedan blir han till en vanlig Blekhaj igen.

(Eike kan en hel sang med rorelser om en haj-familj. Hon kanske kan lagga till en vers om Hasse?)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Eftersom jag har en sådan fin människosyn och inte tror att alla killar som pratar med mig stöter på mig så lyssnade jag faktiskt på mannen på Gugge. Han sa att det var en revhaj. Jag har läst ut HP idag och jag vill inte skriva hans namn, men Camilla, dina fingrar ser lite ut som hans beskrivs...

Swedish Eyes sa...

Kvinnlig reinkarnation

Anonym sa...

Han kan ju anta alla former..

Swedish Eyes sa...

Och snart kommer jag hem. Nervos?