On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

fredag, augusti 10, 2007

Packa med Pellegrino

Jag har lange hort talas om Costco. For att jag nagon gang skulle fa se det med egna ogon var det dags i denna hektiska sista vecka att overtala polare Zoran att ta mig och Snyggo dit. Costco ar en stor lagerlokal med massvis av billiga storpack, mobler och annat man kan onska - t.ex. sprit och tennisrackets. Tank er Ica Maxi fast med storre forpackningar. Helt absurt, men sakert bra om man ska forsorja en familj med 14 barn eller har en sandwich-business. Jag och Snyggo handlade mest italienskt lyxbubbelvatten (manga sma flaskor for fa antal dollar). Gott och ha sahar nar man i stekande sol ska saga hej da till Kalifornien. Sol och palmer ska bytas mot tallar och moln.

Imorgon lyfter planet. Jag har borjat packa och inser att jag faktiskt far plats i mina vaskor. Men mer an sa ar det inte. Idag har jag lamnat min hyrda cykel, lunchat med Snyggo pa Stanford och for en sista gang vandrat hem genom Palo Alto. Naturligtvis blev det ett stopp for vatskekontroll pa Starbuck's. En sista "triple rasberry mocha, no wip".

Fr.o.m. idag kommer jag inte att posta fler inlagg på Swedish Eyes. Resan till Kalifornien ar over, och darmed aven anledningen till att bloggen skapades. Good night and good luck.

Men det betyder inte att jag slutar blogga. Kolla garna in sharkandgirl.wordpress.com. Puss.

Inga kommentarer: