On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

måndag, januari 22, 2007

Vi har blivit med bil

Jag ber om ursakt Camilla (jag vet att din pappa var bilforsaljare) - men jag hatar bilforsaljare. Varje gang (inte sa manga, men nog manga) som vi varit i narheten av en bilforsaljare har i Californien fryser jag till is, kanner att jag blanger pa alla i narheten och blir pa daligt humor. Den enda anledningen till att jag foljer med till bilforsaljarna ar for att Snyggo inte ska kopa en bil som ar snygg och kul att kora - men ett daligt kop. Jag ar nagon form av trygghets-garanti.

Vi har under de senaste veckorna traffat mannen med det slammiga haret som vid varje bil han visade sa "This is the car for you!", det spelade ingen roll om det var en Cadillac eller en SAAB. Hans firma heter for ovrigt Magnificent Certified Motors. Vem vill over huvud taget kopa en bil pa ett stalle med ett sadant namn? Vi har ocksa traffat harslem nr 2 som var snabb med att saga att han minsann agde en tysk sportbil och spelade sur nar vi inte direkt ville skriva pa papper efter att ha provkort en alldeles for dyr bil. Ingen av dessa tva var ratt man for oss.

Igar traffade vi Sam. Sam ar en iransk brottare som helt klart heter nagot annat egentligen. Vi skulle val egentligen bara titta pa vilka bilar som han kunde erbjuda - men over fyra timmar senare hade Snyggo blivit agare till en Honda Civic. Eller uttryckt pa ett kvinnligt satt: Vi har en gra bil. Hurra! For mig betyder det att jag (forhoppningsvis) inte behover traffa fler bilhandlare i det har landet. Det ar vart lika mycket som att faktiskt ha en bil nu.

Det forsta vi gjorde med den nya bilen var att aka till In&Out Burgers och handla mat (avundsjuk, Patrik?). Idag ha vi tagit bilen pa en testsvang och varit forbi Apples huvudkontor och vidare upp i bergen. Bara man aker en liten bit ar man verkligen pa landet. Tydligen finns det pumor har, sa jag vet inte om man vagar ga for langt fran bilen, dock. Snyggo har ocksa en benagenhet att kora pa djur (det har hant tva ganger med mig i bilen under de senaste manaderna), sa jag vet inte om han ens borde kora i bergen alls. Vi far halla oss pa de fyr-filigar motorvagarna. :-)

Vi har bil. Den ar fin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Pucko!
Jag har hört att de bästa bilarna är just grå!
Du ska ge attan i att bli uppäten av en puma, bara så du vet.
Här är det kallt....