On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

lördag, februari 24, 2007

Om den 20 februari och TV via Internet


Det blev inte 20 grader varmt, som jag brukar onska, men 15 ar inte daligt heller. Utomhus blommar krokus, pask- och pingstliljor, hyacinter och maskroser - sa det ar i alla fall mer var har an i Sverige.

Dagen borjade med att jag fick fira mig sjalv med en kopp lyx-kaffe, men tog sig nar jag kom hem och hade massa manniskors gratulationer pa Skype och i in-korgen. Vid det laget hade aven Snyggo fattat att jag fyllde ar (eftersom Tommy paminde honom). Sa nar han kom hem firades jag med ballong och middag pa burmesisk restaurang. Trevligt! Man far alldeles for fa ballonger i vardagen.

Eike sager att hon upplevde min fodelsedag jattelange eftersom hon flog hem fran Nya Zealand da, konstant stallde om klockan och upplevde timmarna den 20 feb om och om igen. Det kanse ar sa som man ska gora? Nar man fyller jamt nasta gang ska man boka en riktig langflygning (at ratt hall) och fira pa planet. :-)

Idag ar det lordag och vi har just tittat pa den sista svenska Melodifestival-deltavling over natet. Vilket skrap! Varfor blir man alltid forvanad over den daliga kvaliteten? Tack gode Gud att Magnus Uggla och Verona inte kom till final.

Internet ar ocksa bra nar man vill se Lost! Har har vi redan sett tre avsnitt, men i Sverige borjar sasongen nasta vecka. Forstar ni (Camilla och Jonas t.ex.) hur mycket jag vet som ni inte vet? Jag vill inte forta er upplevelse pa nagot satt, men jag tycker att den har sasongen inte ar sa bra som tidigare. Det ar lite val mycket parallella historier och mindre tajt an tidigare, men det kommer ni snart att upptacka. Vill ni veta hur det gar? Oj, vilket utpressningslage jag har! Tur for er att jag ar den snalla Camillan, annars hade jag skrivit ner hela storyn har och nu. Men, vagar ni verkligen ga in har och lasa min blogg igen?

Imorgon ar det dags for en annan stor TV-begivenhet: Oscarsgalan! Jag och Snyggo hoppas att vi kan se den via Internet ocksa. For en gangs skull behover man inte stiga upp i gryningen, bara for att se de sista minutrarna, utan kan folja den live i sin helhet. Trots att det egentligen inte ar sarskilt intressant vill man veta hur det gar. Naturligtivs haller jag tummarna for "Efter brollopet" av Susan Bier. Susan Bier ar en av de basta. Se hennes filmer om ni inte har gjort det. Danska otrohetsdramer gar inte av for hackor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, här satt vi också uppradade framför TVn för att följa denna svenska klassiker. Vi hade fixat läsk och chips och hade tilloch med svenskt godis! Och vad händer?! Det är SM i låtar vi hört förut. Vi var 4 som kollade i lite varierad ålder och sammantaget kunde vi sjunga ALLA sånger till slut redan efter några takter. Skandal! Eller så eller nått...