On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

onsdag, februari 21, 2007

Rammelsmurf?


Efter tjat fick Snyggo med mig till Lake Tahoe i helgen. Lake Tahoe ligger fyra timmar bort, vid gransen till staten Nevada. Tva av hans kollegor hade hyrt en stuga alldeles vid sjon pa 2 000 meters hojd (se bilden). Dar var vi fran lordag till mandag (som var en helgdag har). Lake Tahoe kanns som ett riktigt skogshuggaromrade omgivet av vackra vyer och snokladda berg. Pa andra sidan sjon ser man staten Nevada.

Jag kommer fran Sverige men har aldrig akt skidor nedfor i hela mitt liv. Darfor blev jag satt i skidskola tillsammans med indier och livradda aldre damer som nog sallan eller aldrig hade sett sno. Tank, sa kul det ar att kanna sig duktig! Efter lunch var det dags for Rammelsmurfen att for forsta gangen aka i en riktigt backe (den enklaste, givetvis). Vi akte flera ganger, men jag ramlade bara i det forsta aket! Hurra! T.o.m. Snyggos ryske skidakarsnille till kollega tyckte att jag var duktig! Och det var inte sa hemskt jobbigt som jag trodde. Sjalvklart har jag fortfarande traningsvark och blamarken, men jag overlevde. Och namnet "Rammelsmurf" var inte sa passande som jag befarade.

I gar tog vi en road-trip sakta hem genom det omrade som var fyllt med guldgravare för typ 150 ar sedan. Jag hade skamtat innan vi akte och sagt att polisen skulle stoppa oss eftersom jag skulle sjunga "Guldet blev till sand" av Peter Joback och Snyggo "Vi graver guld i USA". Polisen stoppade oss faktiskt, men inte darfor. Det hande pa vag till backen under sondagen. For forsta gangen har jag hort "licence and registration, please" på riktigt! Enligt polisen hade vi varken det ena eller andra. Inte bra. Han hotade med att han kunde ta bilen fran oss, men gjorde inte det. Grejen ar att vi HAR ett tillfalligt registreringsbevis och har tolkat korkortslagen pa ett annat satt an polisen. Nu slutar en annars jattebra helg med att vi nog maste till trafikdomstolen och forklara oss. Suck.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vilken intressant vecka du har fått hjärtat! Bra att du har problem både med immigrations och traffic. Känns tryggt att du lämnade Sverige som en laglydig individ och kommer hem som en medlem i Bandidos.