On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

måndag, mars 19, 2007

En amerikansk helg

Vi har borjat glida in i den amerikanska livsstilen. Har ar saker som vi gjort i helgen som bevisar det:

1. Vi tog bilen till ett stort inomhuskopcentrum (en "mall") i narheten. Vilket gigantiskt stalle! Dar kan man kopa allt, utan bikinis i ratt storlek tydligen. Tro mig, jag forsokte. Sandaler gick dock bra.

2. Snyggo skaffade sig en klippning som gor att han ser ut att hora hemma i den amerikanska armén. Tur att det vaxer ut. Jag hoppas bara att det gor det innan han blir tvangsrekryterad. Naturligtvis akte han bil till frisoren.

3. Vi tog bilen till bion.

3. Vi tog bilen for att ta en promenad. Att promenera ar val inte sarskilt amerikanskt i sig, men att ta bilen till promenaden ar det. Men, men. Om man for en gang skull vill ga utomhus utan att se (alltfor manga) bilar far man aka en bit.

For att citera Snyggo: "Ibland tror jag att jag blir tokig av alla bilar har.".

1 kommentar:

Tommy sa...

"hora hemma"??? Nu ska ni tänka efter vad ni avslöjar....hihi