On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

onsdag, mars 21, 2007

Let's Dance finns har ocksa!

Idag har jag forsokt sticka och titta pa TV samtidigt. Det gick daligt. Jag gapade och stirrade for mycket. "Let's Dance" (som finns pa TV4 i Sverige) finns namligen i USA ocksa. Har heter det "Dancing with the stars" och hade just sasongspremiar. Skillnaden ar att har ar det mer internationellt kanda namn som tavlar - Jag ar fast! Detta ar fornedrings-TV nar det ar som bast.

Pa dansgolvet idag sag jag t.ex. boxerskan Laila Ali, sangaren Billy Ray Cyrus, Joey Fatone fran NSync, John Ratzenberg (fran bl.a. "Skal") och Ian Ziering (fran "Beverly Hills"). Nagot av avdankade foredettingar, men anda battre an vad Sverige har att erbjuda. John kommer att bli USA:s Lasse Brandeby (efter vad jag forstatt av att lasa svenska nattidningar) medan Billy Ray Cyrus har minst tva vansterfotter och kommer att aka ut fortare an blixten. Bade Joey och Ian dansade forvanansvart bra. Det varsta ar att Ian ser ut som han gjorde nar man sag "Beverly Hills" nagon gang i forntiden. Plastic fantastic.

Jag ar fast. Jag maste se hur detta slutar.

http://abc.go.com/primetime/dancingwiththestars/index

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sötnos!
Kul att du har fastnat för ett sådant kvalitetsprogram. Här hemma har vi precis sörjt färdigt att Brandeby åkte ut...

Anonym sa...

Hej Sötnos!
Kul att du har fastnat för ett sådant kvalitetsprogram. Här hemma har vi precis sörjt färdigt att Brandeby åkte ut...

Anonym sa...

Hoppsan...