On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

tisdag, mars 06, 2007

Jordbavning!

Snyggo upplyste mig om att det var en jordbavning i Berkley (bara pa andra sidan bukten) i torsdags som matte 4 på Richterskalan - alltsa "En 4:a" som man sager har. Men jag kande ingenting. Formodligen ar det jordbavningar har valdigt ofta som jag aldrig kanner av, men nu ar jag i alla fall medveten om att jag upplevt och framfor allt overlevt min forsta.

Bara for att ni ska se hur modig jag ar som overhuvudtaget vistas i detta land kan ni klicka pa lanken nedan. Den visar de senaste jordbavningarna i Kalifornien. Med de senaste visar man den senaste TIMMAN (roda prickar), dagen (bla prickar) eller veckan (gula prickar).

http://quake.usgs.gov/recenteqs/latest.htm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla! Var rädd om dig! Nu blev jag nervös...

Tommy sa...

Om det börjar skaka så ska man tydligen ställa sig i en dörröppning...eller gömma sig under en bänk...eller var det om man blev kärnvapenbombad???

Ge tusan i att hamna i en stor jordbävning!