On Swedish Eyes I publish texts about my first encounter with California, and my life in USA.

lördag, april 21, 2007

"Det ar svenskar i butiken!"

Jag trodde att man som svensk i Bay area skulle kanna sig ganska ensam ute i stora varlden. Det behover man inte. Forutom det faktum att tre av Snyggos svenska f.d. doktorandkollegor ocksa har flyttat hit och bor och arbetar har i bukten nu har jag traffat en svensk au-pair. Hon ar typ sju ar gammal (ok, kanske 19) och ser typiskt arkesvensk ut med stora brost och langt blont har. Men det racker inte. Igar hande det mest absurda:

Jag fick for mig att jag skulle ta ett tidigare tag in till San Francisco mot vad jag egentligen behovde for att komma i tid till lunchen med ytterligare en svenska. Pa perrongen stod tva man med en filmkamera som det stod SVT pa. Naturligtvis var jag tvungen att borja prata med dem.

Det visade sig att de var pa vag in till staden for att filma sekvenser till nasta sasong av "Pa sparet"! (Vad sager du om det, Daniel?) De forsokte fa mig att hjalpa dem med att hitta konstiga platser som de skulle filma. Jag hade aldrig hort talas om dem och var ungefar lika hjalpsam som en dammtuss. Men jag var i alla fall vanlig nog att folja dem till turistbyran.

Sa, nu kan jag en av destinationerna i nasta sasong. Det gor ju ni ocksa. Men jag har forsprang: Jag vet aven vart de ska harnast. Ar det nagon som vagar tavla mot mig i host?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att träffa människor som ligger bakom ett av världshistoriens bästa tv-program. Sådan tur kan man väl själv inte hoppas på.
/Daniel

Anonym sa...

Crack viruz?????
Nu blir jag orolig över vilken Daniel det är....

Anonym sa...

Jippie! Jag har äran att få flytta ihop med crack viruz.... mycket stolt är jag.